Фонд соціального страхування повідомляє
МАЛИНСЬКЕ ВІДДІЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПОВІДОМЛЯЄ
За рахунок коштів Фонду соціального страхування України здійснюється надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності ,починаючи з шостого дня перебування на лікарняному. Упродовж 2018 року страхувальниками було надано до Фонду заяви-розрахунки для фінансування 37 759 242 днів тимчасової непрацездатності ,що на 5,7% більше ,ніж у 2017 році.
Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності ,що надається фондом соціального страхування України ,у 2018 році склав 224,4 грн. Це на 54,2 грн. або 31,9% більше,ніж у 2017 році.
Загальні витрати Фонду на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності у порівнянні з 2017 роком збільшились на 1 679,4 або на 27,7 % та склали за підсумками 2018 року понад 7 млрд. 747 млн. грн.
Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності залежить від тривалості страхового стажу та складає 50% середньої заробітної плати ( якщо стаж не перевищує 3 років),60%( при стажі від 3 до 5 років), 70% ( від 5 до 8 років ) і 100% (якщо стаж-понад 8 років,або за наявності пільг відповідно до законодавства).
Упродовж 2018 року Фонд соціального страхування України профінансував здійснення виплат матеріального забезпечення ,враховуючи допомогу по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах,для більш ніж 2,5 млн. застрахованих осіб.
Збільшення середнього розміру компенсації втраченого заробітку за час перебування на лікарняному пов’язано з ростом мінімальної заробітної плати,а також загальним зростанням фонду оплати праці по країні.
Нагадаємо, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності ,а в разі роботи за сумісництвом – копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.
Право на ці виплати мають усі застраховані особи у разі настання страхового випадку в період роботи.
Виходячи з вищевикладеного аналізу, правлінням Фонду було прийнято рішення з II кварталу 2019 р. поновити проведення перевірок страхувальників та медичних закладів. Мета перевірок-здійснення контролю за правильністю нарахування та використання коштів Фонду ,виявлення певних порушень щодо обґрунтованості видачі лікарняних листів,упередження неправомірності виплати коштів. Під час перевірок страхувальників виявляються листки непрацездатності ,які видані з порушенням в оформленні. Як наслідок , на підприємство, яке прийняло до матеріального забезпечення «незаконні» лікарняні листи ,чекають значні фінансові санкції.
Особливу увагу хочемо звернути на відповідальність комісії із соціального страхування(уповноваженого) , посадових осіб ,які відповідають за нарахування лікарняного листа , а також відповідальність медичних працівників у зв’язку із неправомірною видачею листків непрацездатності, та застрахованих осіб.